Sunday, November 24, 2013

Ulang Tahun Perkahwinan yang Ke-29


Kembali ke tarikh 29 November 1984, dengan izin Allah SWT aku selamat diijabkabulkan menjadi isteri kepada insan yang bernama Norhisham. Dan, mungkin ketika ini jam 10.45 malam kami berada di atas pelamin di rumahku di Kampong Ampang Batu, Seri Menanti, Negeri Sembilan, menjalani upacara bersanding dan berinai.

Tiada apa-apa majlis sambutan untuk menyambut ulang tahun ini - tiada parti, tiada kek atau majlis doa selamat, apa lagi Abah berada di platform. Kalau Abah berada di darat pun, kami tidak akan mengadakan majlis-majlis seperti itu. Aku hanya bermohon ke hadrat Allah agar jodoh kami kekal hingga ke Jannah, dan kehidupan kami sentiasa sihat sejahtera di bawah limpah kurnia dan rahmat-Nya ...

Selama 29 tahun kami telah melalui ranjau duri, pahit manis hidup ini bersama

Aku sangat bersyukur kerana Allah telah mengirimkan kepadaku jodoh seorang insan yang sentiasa memberikan kasih sayang dan menjagaku sebaik-baiknya, terutamanya ketika kami diuji dengan penyakit kanser yang ku hidapi. Aku mengucapkan syukur ke hadrat Allah SWT yang telah menganugerahi kami dengan empat orang cahaya mata yang sangat sempurna hasil daripada perkahwinan ini ...

Mereka pengikat kasih kami dan menjadi perangsang terhadapku ketika berada dalam kesukaran

Sempena dengan hari ini, aku terharu apabila anak-anak telah menghadiahkan aku dengan seutas jam tangan yang sangat istimewa buatku. Hadiah untuk Abah kemudian kata mereka ...

Hadiah istimewa daripada anak-anak

Alhamdulillah ... Alhamdulillah ...


1 comment: